facebook
Newsletter
  • -1 ℃

Blog

W zdrowym ciele zdrowy... kręgosłup

Wiecie, że większość z nas spędza średnio 1/3 życia w pozycji siedzącej? Mamy też dla Was drugą wiadomość – niestety złą. Siedzenie to nie jest naturalna pozycja dla naszego kręgosłupa, każde jego załamanie (do którego dochodzi w momencie siadania) osłabia więzadła, które stabilizują go i mogą powodować uszkodzenie dysków. Siedzący tryb życia, brak dbałości o kręgosłup, a także złe odżywianie, niedobory witamin i minerałów oraz nadużywanie alkoholu i papierosów (tak!) może doprowadzić do poważnych schorzeń kręgosłupa. To zaś może skutkować bólami kręgosłupa, które potrafią skutecznie uprzykrzyć życie. Silny ból pleców ogranicza, a czasem nawet uniemożliwia poruszanie się, utrudnia nam pracę i codzienne funkcjonowanie. Ból pleców to tylko jeden z objawów problemów z kręgosłupem. Jeżeli zauważyliście u siebie zesztywnienie mięśni karku i ramion, bóle w dolnej części pleców, bóle, a nawet zawroty głowy – to oznacza, że Wasz kręgosłup prosi o pomoc. Powyższe objawy Was nie dotyczą? To świetnie, jednak warto już dziś zacząć o niego dbać. Przecież to kręgosłup odpowiedzialny jest za podtrzymanie całego naszego ciała!

Profilaktyka bólów kręgosłupa

Jak mówi stara prawda – lepiej zapobiegać niż leczyć. Zanim więc pojawią się pierwsze objawy problemów z kręgosłupem, po prostu zadbajcie o niego w odpowiedni sposób. Jest na to kilka sposobów. Kluczowe okazują się ćwiczenia wzmacniające kręgosłup, a dokładnie mięśnie grzbietu. To właśnie one podtrzymują wszystkie kręgi i odpowiedzialne są za prawidłową postawę. Jak bezpiecznie ćwiczyć? Doskonałym sposobem na zbudowanie mięśni jest pływanie. Regularne wizyty na basenie z pewnością pomogą Wam cieszyć się zdrowymi plecami. Jest też wiele ćwiczeń, które możecie wykonywać nawet we własnym domu. Zanim jednak zaczniecie je wykonywać, koniecznie skonsultujcie się ze specjalistą. Z kręgosłupem nie ma żartów!

Wakacje dla kręgosłupa, czyli turnusy rehabilitacyjne

Masz siedzącą pracę? Zafunduj swojemu kręgosłupowi solidne wakacje przynajmniej raz w roku. Podczas turnusów rehabilitacyjnych Wasz kręgosłup będzie miał zagwarantowany szczegółowy przegląd, badania i diagnostykę. Na tej podstawie układany jest program leczenia kręgosłupa – a każde ciało wymaga indywidualnego podejścia! Jednym z głównych elementów rehabilitacji są ćwiczenia wzmacniające kręgosłup, które po zakończeniu turnusu możesz kontynuować w domu. Liczne zabiegi – masaże, lecznicze kąpiele, okłady borowinowe i wiele innych pozwolą kręgosłupowi odzyskać sprawność i zdrowie